Viestintä ja vaikuttaminen

Turvallisuus on aina myös inhimillistä tunnetta, johon viestintä vaikuttaa.

Tiedämme, että Suomeen kohdistuva hybridivaikuttaminen vahvistaa ääriliikkeitä, polarisaatiota ja vastakkainasettelua yhteiskunnassamme. Resilienssi, luottamus ja turvallisuus heikkenevät ja pelon ilmapiiri voimistuu. Suunnan kääntämiseksi tarvitaan vahvaa ja vaikuttavaa vastavoimaa – totuudenmukaista, selkeää ja puhuttelevaa viestintää.

Viestintä on avainasemassa turvallisuuden rakentamisessa ja turvallisuuden tunteen vahvistamisessa. Sanoilla ja tavoilla, joilla myös turvallisuudesta puhutaan ja viestitään, on valtavan suuri merkitys.

Autamme yhteiskunnan toimijoita kaupungeista kauppakeskuksiin ja kouluihin vahvistamaan turvallisuutta ja turvallisuuden tunnetta vaikuttavan viestinnän keinoin. Suunnittelemme ja toteutamme viestintäkampanjoita ja yhteiskunnallisia viestintähankkeita, joiden tavoitteena on lisätä yleistä tietoisuutta, luottamusta, yhteisöllisyyttä ja osallisuutta.

Vahvat ja luotettavat brändit pärjäävät vaikeinakin aikoina

Muuttunut turvallisuusympäristö haastaa yrityksiä myös myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta. Tietoturvan ja kyberturvallisuuden tulee olla jokaisessa yrityksessä iskunkestävässä kunnossa, mutta myös maineeseen ja brändimielikuvaan kannattaa nyt panostaa. Niillä on iso vaikutus yrityksen kilpailukykyyn ja menestymisen mahdollisuuksiin.

Luotettavuus, turvallisuus ja toimintavarmuus puhuttelevat tässä ajassa, mutta kuuluvatko ne vahvuuksiin, joista teidät tunnetaan? Kaikenikäiset kuluttajat ja kaikenkokoiset yritykset tekevät nyt valintoja ja päätöksiä yhä enemmän turvallisuuden näkökulmasta.

Olisiko aika kirkastaa brändiänne ja ydinviestejänne vastaamaan paremmin kohderyhmänne muuttuneisiin tarpeisiin?

Prevenza suunnittelee luovaa, strategista ja ihmisläheistä viestintää kaikkiin kanaviin sekä rakentaa brändejä yli 30 vuoden laaja-alaisella kokemuksella.

  • Susanna on suunnitellut monikanavaista mainontaa, markkinointia ja viestintää, konsepteja ja kampanjoita sekä sisältöjä koko aikuisikänsä – copywriterina useissa helsinkiläisissä mainostoimistoissa ja syksystä 2004 lähtien yrittäjänä Suunnittelutoimisto Lähteessä. Hänellä on ollut asiakkainaan mm. seuraavia yrityksiä ja brändejä:

    Sp-Koti, Nooa Säästöpankki, Aito Säästöpankki, Säästöpankki Optia, Blau, Evolv, Bexor, Hartwall, Blick Productions, Paulig, SRV, Raute, VALO Hotel & Work, Vaavi, Viagra, Aarikka, Atelier Torbjörn Tillander, Erittäin Hieno Suomalainen Shampoo, Lähi-Tapiola, Otavamedia, Kauppakeskus Kamppi, Suomen Mentorit, Lapuan Kankurit, Valio, Robert’s Coffee, Yogaia, Piltti, Osuuspankki, Voi Hyvin, Demi, Trendi, Kotivinkki, VELI, Talo&Koti, Kotiliesi, Ainu, Tutteli, Viking Line, Suunto, Lumene, Isku, Sonera, Presidentti, Juhla Mokka, Neste, Aurinkomatkat, S-Pankki, Merivaara, Sivina, Lasten keskus, Atria, Champ, Ritva Falla, EKE-Yhtiöt, Espoon Kokoomus, The Collection Coach, Finlayson, Bliw, Family Fresh, Lumme, HTH, Bio-Oil, Blistex, WC Kukka, Helsingin Messut, Fonecta, Elovena, Vogue, Norlyn, Amar, KS Socks, Crème Bonjour, Diasporal, Nasolin, Resilar, Ibuxin Rapid, Melatonin, Vagibalance & Vagimoist, Singulair

    Susanna on tehnyt viestintää myös mm. Ellun Kanoille, Helsingin pelastuslaitokselle, Uudenmaan pelastuslaitokselle, Poliisihallitukselle, STUKille, Irti Huumeista ry:lle ja Aivosäätiölle.

  • Turvallisuusviestintä on viestintää, jonka tavoitteena on parantaa mm. ihmisten, organisaatioiden, julkisten tilojen ja liikenteen turvallisuutta.

    Turvallisuusviestintä sisältää tietylle kohderyhmälle jaettavaa ajantasaista tietoa, ohjeistuksia ja varoituksia onnettomuuksien ehkäisemiseksi, kriisivalmiuden parantamiseksi ja turvallisen käyttäytymisen edistämiseksi eri ympäristöissä.

    Kansalaisten turvallisuusviestintää toteuttavat viranomaisista esimerkiksi poliisi, pelastuslaitos, terveysviranomaiset ja rajavartiosto.

    Yrityksissä ja organisaatioissa turvallisuusviestintä liittyy usein työturvallisuuteen, hätätilanteisiin varautumiseen ja riskienhallintaan. Julkisissa tiloissa ja liikenteessä turvallisuusviestintää toteutetaan esimerkiksi liikenneturvallisuuskampanjoilla tai julkisten tilojen turvallisuusohjeilla.

    Luonnonkatastrofien, onnettomuuksien ja pandemioiden yhteydessä turvallisuusviestintää toteutetaan kriisiviestintänä.

    Turvallisuusviestintä on selkeää ja helposti ymmärrettävää. Tehokas turvallisuusviestintä edellyttää oikeaa ajoitusta ja luotettavien viestintäkanavien käyttöä.

Kiinnostuitko meistä? Soita tai laita viestiä, niin sovitaan tapaaminen.

Kerro meille turvallisuushaasteistasi, niin jutellaan miten voisimme olla avuksi. Lupaamme vastata soittoosi tai sähköpostiisi nopeasti.

Iskunkestävä turvallisuus rakentuu teoista, jotka perustuvat vahvaan ydinosaamiseemme – tutkittuun vaikuttavuuteen ja muutosta aikaan saavaan ihmisläheiseen viestintään.

Kyberuhat ja informaatiovaikuttaminen ovat voimakkaasti kasvavia riskejä yhteiskunnan kaikille toimijoille koosta tai toimialasta riippumatta. Mitä jos ottaisit meihin yhteyttä saman tien – ennen kuin on liian myöhäistä?  

Susanna Makaroff
Partneri, viestinnän asiantuntija
[email protected]
+358 50 3594814 

Jari Taponen
Partneri, turvallisuuden ja vaikuttavuuden asiantuntija
[email protected]
+358 400 764573

Edellinen
Edellinen

Kaupunkiturvallisuus

Seuraava
Seuraava

Turvallisuuskonsultointi ja -koulutukset